O toamnă plină de recunoștință

neal-kharawala-toamna plina de recunostinta

Încep prin a vă spune că toamna este  pentru mine unul dintre cele mai mohorâte anotmpuri. Frig, ploaie, depresie- astea sunt primele cuvinte care îmi vin în minte când mă gândesc la zâna belșugului cu struguri în păr. Ei bine, anul acesta mi-am propus să fac o schimbare. Și cum nu pot schimba vremea, am decis să lucrez puțin cu atitudinea mea. Citisem acum ceva timp despre acest exercițiu minunat numit 100 de zile de recunoștință propus de Cristina Oțel pe blogul ei și m-am îndrăgostiti de idee imediat.

Am avut însă nevoie de puțin timp să îmi fac curaj și să mă hotărăsc să îl pun în aplicare. Așa cum v-am zis, toamna pentru mine e prilej de multă apăsare și melancolie, așa încât am zis că nu e moment mai potrivit ca acesta pentru a începe să îmi antrenez puțin mintea să caute în cele mai adânci cotloane ale sufletului motive de bucurie și de recunoștință. Bineînțeles, sunt perfect conștientă cu nu va fi nici pe departe atât de ușor de pus în practică. Îmi imaginez că vor fi zile în care o să mi se pară că totul a fost un dezastru și că nu am niciun motiv de recunoștință. Dar asta e și ideea- să găsești luminițe chiar și în cele mai întunecate tuneluri.

Ce implică mai concret?

În  fiecare zi/seară, timp de 100 de zile neîntrerupt trebuie să scrii într-un carnețel minim 3 motive (sau măcar 1 pentru cei mai pesimiști din fire) pentru  care ești recunoscător în acel moment.

Acestea fiind zise, mi-am cumpărat caiet și pixuri (din câte am înțeles, varianta originală era cu bilețele pe care în fiecare seară le puneai într-un borcan) însă pentru oameni mai fără simț practic, așa ca mine, se acceptă și varianta agendă/carnețel. Important este să faci această pauză în care să fii doar tu cu tine însuți și să scrii. E foarte important să notezi, pentru că în zilele întunecate vei putea răsfoi caietul pentru o doză bună de energie pozitivă.

caiet

Știu că mai logic ar fi fost să vă povestesc rezultatele, așa cum au făcut deja Ioana și Cristina, însă am ales să fac publică această provocare cu mine însămi, tocmai pentru a mă responsabiliza și motiva mai tare. Îmi doresc mult, să înlocuiesc ușor-ușor oftaturile și nemulțumirile cu gânduri frumoase și pline de recunoștință.

Mai jos, aveți o poză cu unul dintre primele mele motive de bucurie pe ziua de azi.

 IMG_20140106_094746
Țineți-mi pumnii să ne auzim cu bine cu concluziile peste 100 de zile 🙂 Sau, și mai, bine luați-vă un caiet și apucați-vă de scris!
Photo titlu: Toamna plina de recunostinta by Neal Kharawala on Unsplash

Dacă v-a plăcut articolul, vă invit să dați like paginii de Facebook a Unicornului Albastru, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

5 gânduri despre “O toamnă plină de recunoștință

Lasă un răspuns

