De când sunt mamă, aș da orice să…

haley-phelps-de cand-sunt-mama

Orice om are zile bune și zile grele. Eu azi nu am avut o zi prea strălucită, așa că am alcătuit o listă cu lucrurile după care tânjesc uneori (sau chiar foarte des) de când a venit pe lume micul P. Într-un fel, e modul meu de a-mi striga neputințele sau de a-mi vărsa of-urile fără să fiu agresivă sau să afectez pe cineva. Și, în plus, m-am gândit că, dacă le scriu, poate nu o să mi se mai pară chiar atât de greu de dus.

Așadar, de când sunt mamă, aș da orice să:

  • Să dorm măcar 10 minute în plus dimineața față de ora la care îmi dă trezirea micul P. În momente mai fanteziste, aș vrea să îmi amintesc cum e să dormi o noapte întreagă legat, dar îmi revin repede din visare 😛

 

  • Să mănânc măcar o masă în tihnă. După ce îl pun pe puișor în scaunul de masă, în ideea de a mânca împreună, există  2 variante posibile : fie mănâncă puțin, dar apoi se plictisește și se ridică în picioare în timp ce e încă în scăunel vrând să o ia la sănătoasa, fie nu mănâncă deloc, aruncă din start mâncarea și începe miorlăiala (să fiu drăguță). Oricum ar fi, o masă în liniște pare ceva SF (doar să mănânc singură, în timp ce își face de lucru cu toate oalele din bucătărie).

 

  • Să am mai multă energie și răbdare. Daaaa….când ai un copil care nu știe ce înseamnă să stea 5 minute într-un loc, ba chiar se enervază dacă nu ții pasul,  ai nevoie de reurse inepuizabile de enrgie și răbdare să faci față provocării. Păcat că nu se găsesc de cumpărat- cred că aș fi fost client fidel :)))

 

  • Să nu mai fiu judecată la orice pas pentru cum arăt și ce fac cu copilul meu. Dacă ies din casă cum apuc, sunt o ignorantă care stă toată ziua acasă și cu toate astea nu e în stare să își pună o bluză călcată și să își pieptene părul cât de cât. Dacă îmi pun o rochie  ok și am unghiile făcute de la ultima nuntă din week-end, sunt o mamă denaturată care în loc să aibă grijă de copil, stă cu orele în oglindă. Cu copilul e și mai și- de ce nu îl las să mănânce pufuleți, de ce în loc să se dea în leagăn preferă să mă întrebe literele imprimate pe el, de ce are pălărie pe cap în septembrie, de ce mănâncă în parc, de ce nu mănâncă etc.

 

  • Să am mai mult timp pentru mine. Un gând atât de SF încât  nici nu îmi vine să îl scriu. Singurul timp pentru mine e atunci când doarme micul P. (dar nu pot spune că sunt doar eu cu persoana mea pentru că micul somnoros are nevoie de companie ca să doarmă). Dar încă nu mi-am pierdut de tot speranța, cine știe…poate cândva, în viitor…când o să meargă la grădi…

 

  • Să am mai multă încredere în mine și în copilul meu. Ohhh….un capitol atât de dureros pentru mine. Bombardată din toate părțile de sfaturi, uneori ajung să ignor ce simt  cu adevărat,  să dau deoparte instinctul matern și să  încerc diverse teorii de care oricum nu sunt prea convinsă. Și surpriză- cam de fiecare dată e un eșec total! Așa, ca o cană cu apă rece pe față care îmi dă de înțeles că trebuie să îmi revin și să nu mă mai iau după toți și toate. Că doar eu sunt mama copilului meu și eu îl cunosc cel mai bine. Ar trebui să fie simplu, dar când porți povara de a face lucrurile cât mai bine, ajungi să te îndoiești și de calitatea apei pe care o bea…

 

  • Să îl pot obișnui pe micul P. să doarmă fără mine lângă el. Și nu mă refer la ore întregi, ci la câteva minute în care să pot merge la baie. E  destul de frustrant să stai mereu să pui în balanță ce sacrifici – somnul copilului sau rinichii tăi (sper doar să mai reziste săracii, pentru că oricum nu mai risc să plec de lângă micul prinț adormit în timp ce își face somnul de frumusețe în timpul zilei).

 

  • Să pot merge la baie fără spectatori/în liniște.O  altă dilemă fără sfârșit este cum să ajung la baie SINGURĂ și ÎN LINIȘTE. Încă nu am găsit soluția, se pare că cele două idei de mai sus, momentan, se exclud reciproc.

 

  • Să am o baghetă maigică prin care treburile casnice să se facă singure. Cu toată planificarea și organizarea din lume, încă ma zbat cu greu să țin casa la un nivel (de jos) decent. E greu și simt că devine tot mai dificil pe măsură ce micul P. crește și devine tot mai curios (ce e cu coșul de gunoi, gălaeata cu mop etc.).

 

Cam asta e în mare lista mea. Dacă aș săpa mai adânc, poate aș mai găsi ceva, dar deja v-am spus că timpul nu e cel mai bun prieten al meu (a se citi, miculP. e deja agitat și se poate trezi oricând).

Voi, dragi mămici, ce dorințe din astea greu de îndeplinit aveți?

Photo by Haley Phelps on Unsplash

 

Dacă v-a plăcut articolul, vă invit să dați like paginii de Facebook a Unicornului Albastru, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

 

 

2 gânduri despre “De când sunt mamă, aș da orice să…

Lasă un răspuns

