Blog sau brand?

dpt13 1

-Bună, sunt Laura de la Unicornul Albastru!

Exact așa a sunat fiecare început de conversație pe care l-am purtat sâmbăta trecută (26 mai) la cea de-a 13-a ediție Digital Parents Talks. Ca și data trecută, cursul a avut loc  într-una dintre sălile primitoare ale conacului Golescu Grant pusă la dispoziție de către DGASPC Sector 6.

Sponsorul ediției a fost Lidl prin marca Lupilu iar papilele gustative au fost răsfățate în timpul pauzei cu prăjiturile delicioase de la Flavours.

A fost un eveniment extrem de interesant pe parcursul căruia nu doar că am aflat o mulțime de informații noi și utile, ci am și avut câteva mici revelații legate de mine și blog.

Tema cursului organizat de Parenting PR a fost: „Cum să te prezinți brandurilor?” și mărturisesc că mă așteptam la ceva tehnic, axat pe date foarte concrete. Ei bine, deși au fost atinse și aceste aspecte,  cel mai mult m-a bulversat ideea de identitate. Ana Nicolescu (blogger pe Mămica urbană și fondator Parenting PR alături de Lavinia Pavel), primul speaker din cadrul evenimentului ne-a provocat cu niște întrebări la care o să încerc să răspund în rândurile care urmează:

dpt13 2

Cine sunt eu în mediul online?

Autoarea blogului Unicornul Albastru- un loc prietenos și cald de întâlnire pentru părinți, bunici, asistenți sociali și oameni preocupați de dezvoltarea lor interioară. Știu că la prima vedere toată enumerarea de mai sus pare cam amestecată, însă  așa cum scriam și în pagina de prezentare, mi-am dorit mult ca blogul să surprindă cât mai multe dintre laturile mele.

Blogul a apărut în primul rând din dorința mea de a împărtăși experiențe trăite, nu am avut nicio strategie în spate așa că nu pot spune că reprezintă un brand.

Cine cred eu că sunt?

Un om sociabil deși relativ introvertit în căutarea propriului echilibru. O pasionată de lectură și de scris, amatoare de filme și seriale frumoase.  Un blogger aflat încă la început de drum, care învață și muncește în fiecare zi pentru a deveni mai bun.

Cum mă percep ceilalți?

Aici, aveți cuvântul dragi cititori:)

Ce nevoie acopăr în piață?

Pe nișa de parenting încerc să îmbin articolele documentate științific cu cele izvorâte din propria mea experiență  de viață. Pe partea de asistență socială scriu atât informații pe care le cred utile colegilor de breaslă (studii, resurse online, evenimente, cursuri). Iar cele două direcții se îmbină armonios  în campaniile realizate până acum : „Violența nu e o soluție!” și „Ei fac România mai bună!” .

Prin intermediul secțiunii: „Fii bine cu tine!” mi-am lărgit un pic aria de interese scriind atât despre cărți cât și despre filme și seriale, iar în curând o să încep să povestesc despre locuri faine din România de vizitat împreună cu cei mici.

Cum mă diferențiez?

Prin abordarea diferită (profesia cu siguranță își pune amprenta și în ceea ce privește modul în care mă raportez la diverse subiecte de interes social și nu numai) dar și prin stil, ton, naturalețe și autenticitate.

De ce m-ar crede pe mine cititorii?

Pentru că scriu de drag și din dorința de a fi de folos și altora, încercând chiar și în review-uri să păstrez un ton echilibrat, natural și sincer.

Pentru că am un set de principii și valori foarte bine setat pe care le respect și în ceea ce privește blogul și articolele publicate (onestitate, caritate, umanitate, dragoste etc.)

Pe lângă  Ana Nicolescu, ne-au mai oferit informații utile și Raluca Brebeanu-Motoca, Digital Marketing Manager Immochan și Alin Alecu,  director Arbo Media.

Iată care sunt concluziile mele după întregul eveniment (din nefericire am pierdut ultimele întrebări și poza de grup de la final pentru că micul P. de acasă deja o cerea foarte insistent pe mami):

dpt13 3

  • Pentru ca blogul să devină un brand trebuie să aibă domeniu propriu, identitate vizuală și slogan- deci mai am muuuult de lucru. Însă vești bune- îmi place ceea ce fac așa că intenționez ca pe viitor să duc lucrurile la un nivel mai profi pe Unicornul Albastru. Idee de logo am deja, mai trebuie să mă hotărăsc 100% la un motto care să îl reprezinte. Bineînțeles, nu înainte de a îl muta pe domeniu privat (adică pe unicornulalbastru.ro).
  • Tot la categoria „to do”  s-au menționat: stilul autentic, sincer și scrisul constant. (aici mai am de exersat la definirea unui stil propriu și de găsit o frecvență a articolelor care să se muleze pe programul meu).

dpt135

  • Implicarea în campanii umanitare și nu numai, realizarea de interviuri cu alți bloggeri și cu specialiști din diverse domenii, cunoașterea comunității în care trăiești. (Aici rezonez cu toate recomandările și intenționez să le pun în practică cât mai curând posibil).
  • Importanța susținerii evenimentelor din aria ta de profil (atât prin parteneriate media cât și prin prezență efectivă)  (dacă pe partea de asistență socială, am scris cu drag despre campania națională: Toată țara se ridică în picioare pentru asistența socială!, pe partea de parenting mai am de recuperat).
  • Dacă dorești monetizarea blogului datele contează- în primul rând numărul de cititori și de vizualizări precum și alte date furnizate de Google Analytics (un instrument pe care eu nu îl pot folosi pentru că nu am domeniu propriu).

 

dpt137

 

  • Așa cum tu ai un CV, și blogul tău are nevoie de unul care se concretizează în forma unei prezentări bine puse la punct (am lăsat acest punct spre final pentru că prezentarea nu prea poate fi elaborată dacă nu bifezi toate cerințele menționate anterior).

 

dpt136

 

Ca și idee generală cel mai mult m-a pus pe gânduri afirmația Anei care ne-a spus că un blogger trebuie să fie o voce, să  informeze, să educe. Și pe măsură ce devine cunoscut, se transformă într-un brand, iar vocea lui devine tot mai puternică. Nu ne-a mai spus Ana, dar e de la sine înțeles că direct proporțional cu popularitatea cresc și responsabilitățile pe care trebuie să ți le asumi.  Așa că eu momentan mă mulțumesc cu statutul de blogger (nici nu mă simt pregătită de mai mult) însă cred, că prin muncă, dăruire și articole pe placul vostru Unicornul Albastru poate  deveni în viitor un brand. Dar… toate la timpul lor 🙂

Pentru fotografii, mulțumirile se îndreptă către Mihai Răitaru.

Tot despre acest subiect, mai găsiți articole și pe:

Familia HaiHui

AlexaMakeupBeauty

De la sex la dragoste

Vavaly

Mămica zburătoare

Jurnalul fericirii

Annazidezi

Dacă v-a plăcut articolul, vă invit să dați like paginii de Facebook a Unicornului Albastru, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

Au mai scris despre acest subiect:

 

Reclame

Un gând despre “Blog sau brand?

Lasă un semn că ai trecut pe aici :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s